mandag 29. oktober 2012

Kundebesøk litt utenom det vanlige

For en liten stund tilbake var jeg på reise til Korea i forbindelse med jobben i marine enheten til ABB. I marine jobber vi i hovedsak med kraft og fremdriftssystemer for skip og offshore fartøy som nedsenkbare rigger(semisubs) og supportfartøy. Systemene vi leverer inkluderer alt fra kraftproduksjon (generator) til distribusjonssystemet (tavler og transformatorer) og propellen (thrustermotorer og Azipod). Hensikten var blandt annet for å gjøre kundebesøk og fortelle om både eksisterende og ny produkter, samt hvordan vi kan være med på å bidra til å levere systemer som er med på å øke verdien av deres produkter gjennom å tilby drivstoffeffektive og solide løsninger med høy stabilitet og god funksjonalitet.

Tilfeldighetene skulle ha det til at det også var planlagt en fotballkamp mellom ABBs lokale kontor og en av kundene vi hadde besøkt. Da var jeg ikke mindre heldig enn at jeg fikk tilbud om å være med på kampen, som jeg selvfølgelig takke ja til (flaks jeg hadde med joggeskoene!). Så etter en lang, men svært spennede, arbeidsdag kjørte vi direkte til en av de lokale fotballstadioene.
Etter avspark viste det seg å bli en særdeles jevn og spennede kamp der ingenting var avgjort før i siste minutt. I bildet ser vi en av våre menn som presser høyt på høyre flanke. Hvem som til slutt vant får får være usagt for nå :-)

Mvh Bengt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar