tirsdag 6. november 2012

Trainee Gathering på Nobels Fredssenter

Torsdag 25. oktober arrangerte vi traineene i ABB et arrangement på  Nobels Fredssentr for det norske nettverket for traineer. Det var påmeldt 80 traineer fra bedrifter som for eksempel; DNV, Aker Solutions, Statnett, Wilh. Wilhelmsen, DNB og Statkraft. Jeg påtok meg oppgaven med å ønske alle velkommen noe som var veldig gøy siden jeg da fikk hilst på alle deltagerne, slått av en liten prat og gitt de navnelappen sin.

Vi valgte Global Megatrends som tema for kvelden og inviterte derfor Arne Klette, Borghild Lunde og Stian Reite for å snakke om hvordan ABB skal møte disse trendene. Her fikk de oppmøtte traineene en introduksjon til hva vi jobber med i ABB, og mange ble overrasket over vårt brede industrisegment. Jeg snakket med flere i løpet av kvelden som faktisk ikke viste at ABB er en de viktig utstyrsleverandørene til båter og offshore installasjoner som var grunnlag for mange interessante diskusjoner utover kvelden.
Etter presentasjonene ble vi guidet rundt i Fredsenteret før vi fikk servert tapas av Alfreds. Under middagen gikk praten løst og det ble byttet både visitkort og erfaringer fra de forskjellige traineeprogrammene. Etter dette gikk turen videre til Amundsens bryggeri for litt ølsmaking. Her avtalte for eksempel Bengt som er trainee i ABB å møte en trainee fra Jotun i Sanghai når de begge flytter dit som en del av begges traineeprogram.

Som ny trainee i ABB har det vært veldig gøy å delta i arrangementkomiteen for en event som dette. Det gjør meg stolt å arbeide i ABB når jeg i etterkant får mange e-poster fra deltagere som takker for at de fikk komme på arrangementet vårt. Jeg ønsker dermed til slutt å takke mine felles traineer, informasjonsavdelingen i ABB, de
tre foredragsholderne og Nobels Fredssenter for en fantastisk helaften!

Mvh
Morten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar