mandag 9. januar 2012

Teknikkurs i klassisk langrenn

Alle nordmenn er født med ski på beina, sies det. Men det betyr jo ikke at det ikke en en annledning til å finpusse litt ekstra på teknikken nå som snøen endelig ser ut til å virkelig legge seg for sesongen, og de ivrigste for lengst har startet forberedelsene for birken, vasaloppet, marcialonga og det som "verre" er!

Derfor har det blitt lagt til rette for at vi sammen med en gjeng glade kollegaer kan tilbringe noen timer i området rundt frognerseteren på tirsdagskveldene gjennom januar måned på skikurs for å optimere teknikken mot en liten egenandel, som er helt greit. Det er både lærerikt, sosialt og morro. De har også forsøkt å dele oss opp etter ferdigheter, derfor er kurset er delt opp i tre kategorier som følger:

- Jag har inte åkt så mycket langrenn och åker korta turer i passe tempo fordi det er gøy.
- Jag har åkt mycket langrenn och åker korta och långa turer både for trening och moro.
- Jag åker så långt och snabbt som møjligt, här är det Marcia Longa / Birken / Vasaloppet nästa!
(står på Svensk ettersom initiativtageren er en av våre Svenske kollegaer som jobber fast her i Oslo)

Sist var det så mørkt da vi ankom at jeg bare ble med den første gruppen jeg så, noe jeg er nokså sikker på at var den melllomste. Men vi blir insturert av dyktige instruktører som gir oss induviduelle tilbakemeldinger, så gode (og mange) tilbakemeldinger har ikke latt vente på seg. Selv fikk staketeknikken min gjennomgå ved sist økt (i karakterisert format til alle andres store latter, glede og fornøyelse... hehe), men noe som tydelig gav resultater ved utgangen av økten da jeg nært sagt fosset avgårde!

Her legger jeg til et bilde fra artighetene:Forruten skiteknikk kurs kan jeg jo kaste inn at det også finnes en masse annen morro man kan hive seg med på, blandt annet både klatring (se tidligere blogpost) og golf. Også har jeg hørt rykter om at vi har en nokså ivrig sykkelgruppe! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar